3 клас
Тема. Розв’язування прикладів і задач
на вивчені випадки арифметичних дій
Мета. Закріпити набуті знання вивчених
випадків додавання і віднімання круглих трицифрових чисел; опрацювати
розв’язування задачі на зведення до одиниці; розвивати увагу, кмітливість;
виховувати почуття взаємодопомоги, взаємовиручки.
Обладнання: комп’ютери, сигнальні картки, підручник (Богданович М.В.
Математика для 3 класу. – К.: Освіта, 2003).
Хід уроку
I. Організаційний момент (Слайд № 1)
Всі
почули ви дзвінок,
Він
покликав на урок.
Кожен з
вас приготувався,
На
перерві постарався.
Зараз
сядуть лиш дівчатка,
А за
ними і хлоп’ятка.
(Записати
число, класна робота)
II. Мотивація навчальної діяльності учнів
Сьогодні у нас незвичайний урок, ми
зустрінемося з мешканцями дуже цікавої країни. А щоб
дізнатися як вона називається, нам потрібно розшифрувати її назву.
Гра «Шифрувальник» (Слайд № 2) (діти працюють на комп’ютерах)
590 –
270 320 к
780 –
60 720 а
210 +
90 300 з
110 +
210 320 к
560 + 30 590
о
140
- 30 110
в
850 –
130 720 а
300
|
320
|
200
|
720
|
330
|
590
|
740
|
600
|
110
|
856
|
з
|
к
|
н
|
а
|
м
|
о
|
у
|
я
|
в
|
д
|
Отже, ми сьогодні зустрінемося з мешканцями казкової країни.
III. Оголошення теми й мети уроку
(Слайд № 3)
Як ви думаєте, чому казкові герої завітали до нас ? (У них виникли проблеми з додаванням
і відніманням трицифрових чисел, та не можуть розв’язати задачу)
Отже, сьогодні на уроці нам доведеться допомогти їм повторити прийоми додавання і віднімання круглих трицифрових чисел та
пояснити розв’язання задачі.
- Виявляється
мешканці цієї країни приготували нам
завдання, з якими вони самі не можуть впоратися. Тому просять нашої
допомоги. І перший лист надійшов від
Лісовичка. Він дуже добрий, але всього боїться. В наш важкий час він вирішив
захистити свій будинок від непроханих гостей і поставив замок з кодом. Але
вийшов на прогулянку і так злякався зайчика, що геть забув код. От він і
просить нашої допомоги. (Слайд № 4)
- А щоб
йому допомогти, треба розв’язати три рівняння. Корені цих рівнянь і будуть
кодом від замка Лісовичка. (Розв’язують на дошці)
Х + 200
= 700 370 – х = 40 х + 320 = 800
Х=
500 х = 330 х = 480
- Отже,
спочатку Лісовичку потрібно набрати 500, потім 330 і 480 і двері його будинку
відчиняться.
- Лісовичок
вам щиро дякує. (Слайд № 5)
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Наступний
лист надійшов від Кота в чоботях.
«Шановне
панство, всім вам «няв»
Із щирістю
я надіслав.
Скажу
відверто, без обману:
Я учнів
завжди поважав.
Я чоботи
свої стоптав,
Багато
чого взнав:
І
хитрощі, і чари злі
У ріднім
краї й на чужій землі.
Але
сьогодні на уроці
Приємно
разом з вами бути
І
перемогу над прикладами здобути». (Слайд № 6)
- Кіт у
чоботях розв’язав приклади № 620, але
сумнівається чи всі правильно. Допоможіть, будь ласка, перевірити. (Самостійна
робота № 620. Перевірка за сигнальними картками, правильна відповідь – зелена
картка, а неправильна – червона.) (Слайд
№ 7)
- Кіт у
чоботях дуже задоволений і вдячний вам, пішов відпочивати, а ви здається теж
стомилися і хочете відпочити.
(Музична фізкультхвилинка.) (Слайд № 8)
- . Баба Яга
не втрималася і теж просить вашої допомоги.
(Слайд № 9)
- Ось що
вона пише: «Почула я, про розумних учнів 3 класу, сіла на мітлу й полетіла в
Тарасівську школу. Хочу щоб ви мені
допомогли розв’язати задачу. (Слайд №
10)
- Два місяці варила лісовим мешканцям їсти, але ніяк не можу порахувати
скільки моркви я витратила. Допоможіть, будь ласка. А задачу я вам у підручник
надіслала №621.» (Колективне
розв’язування задачі).
1)
760 – 320 = 440 (кг) – витратили за перший місяць;
2)
440 + 20 = 460 (кг) – витратили за
другий місяць.
Відповідь: наступного місяця витратили 460 кг моркви.
(Слайд № 11)Баба Яга вам дуже вдячна.
- Ой, тут ще один лист. (Слайд № 12)
- Здається від Мишки Міні, Мудрої Сови та доброго
бульдога вони трішки здивовані:
«Ой, не
можна так, малята,
Все про
все одразу знати!
Ось
поясніть нам, що ви сьогодні робили на уроці?»
(Сьогодні
на уроці ми повторили прийоми додавання і віднімання трицифрових чисел).
VI. Підсумок уроку. Оцінювання.
VII. Домашнє завдання. (Диференційоване, за картками). (Слайд № 13)
- В мене залишився останній лист від Попелюшки. Зла мачуха дала їй дуже багато роботи і бідна
дівчинка не встигає її зробити. Тому
просить вашої допомоги і надсилає вам картки з домашнім завданням. Допоможемо?
- Дякую за
гарну роботу. Урок закінчено. (Слайд №
14)
Комментариев нет:
Отправить комментарий